مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 13:552021-01-04پزشكي

زدن پنج ماسک هم تاثیری در کاهش اکسیژن و عملکرد مغز ندارد


یک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب، در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر کاهش سطح اکسیژن با استفاده از ماسک، گفت: حتی زدن پنج ماسک هم تاثیری ندارد.

- فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب با اشاره به تأثیر تحریک الکتریکی مغز بر درمان پارکینسون و تشنج ها، یادآور شد: با گذاشتن الکترود در مغز می توان پارکینسون، وسواس و برخی بیماری های دیگررا درمان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا جلیلی خشنود در برنامه طبیب با اشاره به اینکه یکی از شاخه های اصلی و با تکنولوژی بالا در جراحی مغز و اعصاب، تحریک های الکتریکی مغز است، عنوان کرد: در حال حاضر این تکنولوژی با تحریک الکتریکی مغز به کمک بیماران آماده و در تمام زمینه ها از جمله تشنج هایی که با دارو درمان و کنترل نمی شود، مشکلات ادراری و یا افرادی که مشکلات کمر، پا، لگن داشته و یا دردهای شدیدی دارند و یا تصادف های شدید کردند و بیماری پارکینسون می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این روش با گذاشتن الکترود در داخل هسته های مغز روند زندگی و کیفیت زندگی این افراد به حالت طبیعی نزدیک می شود، در حال حاضر این روش بر روی گروه هایی انجام می شود که سازمان های بهداشت جهانی آن را تأیید کرده باشند و این گروه ها شامل بیماری های وسواس شدید، لرزش شدید دست جوانان، کسانی که حرکات غیرنرمال بدن، پارکینسون و همچنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زدن پنج ماسک هم تاثیری در کاهش اکسیژن و عملکرد مغز ندارد

زدن پنج ماسک هم تاثیری در کاهش اکسیژن و عملکرد مغز ندارد