مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 16:552021-01-04اجتماعي

ثبت ملی صنایع دستی یک شهر و 4 روستای گلستان


پنج شهر و روستای گلستان به عنوان روستاها و شهرهای ملی صنایع دستی انتخاب شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پنج شهر و روستای استان به عنوان روستاها و شهرهای ملی صنایع دستی انتخاب شدند.

در مراسمی که روز دوشنبه برگزار شد، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور لوح ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی را به استاندار گلستان اعطا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در مراسم اعطای لوح ثبت ملی یک شهر و چهار روستای صنایع دستی استان گلستان گفت: برای نخستین بار چهار روستا و یک شهر از استان گلستان به عنوان روستا و شهر ملی انتخاب شدند.

احمد تجری افزود: روستای زیارت شهرستان گرگان به عنوان روستای ملی جاجیم بافی، روستای شاهکوه شهرستان گرگان به عنوان روستای ملی سوزن دوزی، روستای سیاه رودبار شهرستان علی آبادکتول به عنوان دهکده صنایع دستی و روستای تنگلی شهرستان گنبدکاووس به عنوان روستای ملی سوزن دوزی ترکمن و علی آبادکتول به عنوان شهر ملی نواربافی کتول در فهرست روستاها و شهر ملی صنایع دستی قرار گرفته اند.

استاندار گلستان هم اظهارکرد: استان گلستان در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی برای نخستین بار با طرح 10 پرونده حضور یافت که نشان از غنای فرهنگی و بسیار زیاد استان گلستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی صنایع دستی یک شهر و 4 روستای گلستان

ثبت ملی صنایع دستی یک شهر و 4 روستای گلستان