مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 21:552021-01-04سياسي

ثبت دو شهر استان اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی


برای نخستین بار در تاریخ استان، دو شهر از اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی به ثبت رسید تا شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم و شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در سطح کشور معرفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی ثبت شهرهای ملی صنایع دستی اظهار کرد: امروز شاهد ثبت دو شهر از استان اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی هستیم.

وی افزود: این اقدام برای نخستین بار در تاریخ استان ثبت می شود تا از این پس شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم و شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در سطح کشور معرفی شود که نتایج و ثمرات شایان توجهی به دنبال خواهد داشت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هنرصنعت مردم اردبیل، همواره یادگار بی نظیر تاریخ و تمدن و فرهنگ و طبیعت این دیار است و انتخاب شهرهای صنایع دستی نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی در سطح ملی و فرصتی برای توجه روزافزون به ظرفیت های متفاوت شهرها، کمک به رونق تولید و اقتصاد پایدار و اعتلای برندهای ارزشمند شهری است.

بهنام جو ادامه داد: امروز روزی به یادماندنی برای مردم خطه مغان به ویژه شهر اصلاندوز و مردم غیور شهر عنبران است که بانوان و دختران نجیب و هنرمند این خطه، تاریخ، طبیعت و فرهنگ این دیار را با دل بافته ای رنگین و وزین به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دو شهر استان اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی

ثبت دو شهر استان اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی