مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 05:002021-01-05فرهنگي

چالش های پرداختن به کهن الگوی «قهرمان»/ با شناخت و دانش ورود کنیم


لیلی عاج نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه پرداختن به قهرمانان ملی باید با دانش و شناخت کافی صورت گیرد، یادآور شد چگونه گفتن و زاویه نگاه درست در این زمینه اهمیت به سزایی دارد.

- لیلی عاج نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جای خالی مفاخر و قهرمانان ملی در عرصه هنرهای نمایشی و چالش های پرداختن به چنین مضامینی عنوان کرد: کهن الگوی قهرمان از آغاز زندگی بشر تا امروز وجود داشته و همچنان با ما نفس می‎کشد.

هر چند گمان می‏ رود بشر امروز به واسطه زیست در جهانی که پیوسته در حال دگرگونی است‎ کمتر توجه و نیازی به اسطوره‎ها داشته باشد اما اسطوره‏ قهرمان به وضوح دارای جاذبه ‏ای شگفت انگیز است و اهمیت روانی فوق‎العاده ‏ای دارد زیرا قهرمان ، تجلی آرزوهای بشری برای غلبه بر مشکلات و موقعیت‏ های دشوار است.

این قهرمان در بزنگاه‏ های فرهنگی و سیاسی می‏ تواند خونی تازه در رگ‏ ها جاری و حس غرور و افتخار را برانگیزد پس بی‏ دلیل نیست که تمام جوامع و صاحبان قدرت پیوسته در حال قهرمان‏ سازی‎ یا معرفی و بازشناسی قهرمانان خود هستند یا حتی در بزنگاه‏ هایی قهرمان با صاحبان قدرت زاویه و چالش پیدا می‏ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های پرداختن به کهن الگوی «قهرمان»/ با شناخت و دانش ورود کنیم

چالش های پرداختن به کهن الگوی «قهرمان»/ با شناخت و دانش ورود کنیم