مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 05:252021-01-05اقتصادي

برنامه ریزی برای احداث 48 هزار هکتار گلخانه در کشور تا سال 1404


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی برومندی در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی سردشت، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح احداث گلخانه در سطح کشور با برنامه ریزی های انجام گرفته تا سال 1404 باید در 48 هزار هکتار از اراضی سطح کشور گلخانه احداث شود که تاکنون 21 هزار هکتار آن محقق شده است.

وی افزود: اگر وضعیت و موقعیت جغرافیایی ایران با سایر کشورها مقایسه شود، کشورمان در کمربندی قرار گرفته که می تواند راهبردی ترین محصولات دنیا را تامین کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به موفقیت بخش کشاورزی در کشور اضافه کرد: در شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا ، بسیاری از بخش های اقتصادی کشور رشد منفی داشته اما در بخش کشاورزی رشد مثبت داشته ایم.

برومندی با اشاره به اینکه طبق قانون مصوب سال 1396 باید 100 هزار هکتار اراضی شیب دار در بخش کشاورزی توسعه یابد، بیان کرد: در آذربایجان غربی در این خصوص، ظرفیت زیادی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی به اجرای طرح های کشاورزی، شیلات، توسعه باغ ها به ویژه سماق، انگور و انجیر، کشت گیاهان دارویی، استفاده از حق آبه آبهای مرزی، احداث گلخانه و آبیاری سیستم نوین قول مساعد داد.

فرماندار سردشت نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و منابع موجود شهرستان گفت: با توجه به وضعیت و نیازمندی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای احداث 48 هزار هکتار گلخانه در کشور تا سال 1404

برنامه ریزی برای احداث 48 هزار هکتار گلخانه در کشور تا سال 1404