مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 07:152021-01-05فرهنگي

آخرین درسگفتار درباره شمس تبریزی با بررسی طنازی های او برگزار شد


آخرین نشست از سری نشست های درسگفتارهایی درباره شمس تبریزی به بررسی شیوه های طنزپردازی و طنز در مقالات شمس تبریزی اختصاص داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آخرین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی با عنوان شیوه های طنزپردازی و مقارنه طنز و فرزانگی در مقالات شمس ، روز چهارشنبه 10 دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.

برگزاری این سری درسگفتارها از روز چهارشنبه 3 مهر سال گذشته آغاز شد و طی 46 هفته، روزهای چهارشنبه در این مرکز فرهنگی برگزار شد.

پس از برگزاری درس گفتارهایی درباره مولوی، فردوسی، سعدی، عطار، حافظ، نظامی، خاقانی، ناصرخسرو، بیهقی، خواجوی کرمانی، سنایی و عبید زاکانی، شمس تبریزی چهره دیگری از ادبیات و عرفان ایران بود که شهرکتاب سراغش رفت.

مسئولان این مرکز فرهنگی در این باره اعلام کردند شمس و مولانا از مفاخر تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم اند که شایسته است شخصیت، زندگی و آثارشان بیشتر تحلیل و بررسی شود.

همچنین زندگی شمس و مقالات او نیاز به واکاوی دارد تا جایگاه او در تاریخ و فرهنگ ایران زمین و فرهنگ عرفان اسلامی روشن تر شود.

به ای ترتیب، آخرین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی که آخرین نشست از این درسگفتارها بود، روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و لیلا آقایانی چاووشی و مجتبی اعتمادی نیا در آن سخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین درسگفتار درباره شمس تبریزی با بررسی طنازی های او برگزار شد

آخرین درسگفتار درباره شمس تبریزی با بررسی طنازی های او برگزار شد