مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 08:202021-01-05سياسي

چرا آیت الله نماند؟


آیت الله که پیش از ریاست جمهوری، ریاست مجلس را بر عهده داشت، این شانس را داشت تا دوباره به این جایگاه برگردد اما انتقادهای اصلاح طلبان به تغییر منتخبان تهران و اختلافات شان با آیت الله که در آن زمان به راست و میانه روها متمایل بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روزنامه شرق نوشت: سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک است و مرور کتاب منتشرشده از خاطرات سال 76 او خالی از لطف نیست؛ سالی که آیت الله دولت را به سیدمحمد خاتمی تحویل داد و به کاخ مرمر رفت تا بر مجمع تشخیص مصلحت نظام تمرکز کند.

سیاسیون اما به دنبال راهی بودند که این مرد سرد و گرم چشیده دنیای سیاست را متقاعد کند برای مجلس ششم که قرار بود انتخابات آن در سال 78 برگزار شود، نامزد شود.

مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطرات 13 دی 1376 این گونه می نویسد: آقای [عبدالله] نوری آمد و اصرار نمود که نامزدی برای مجلس [ششم] را بپذیرم.

او دو روز بعد می نویسد که رضا امراللهی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی، به دیدنش آمده و گفته در جلسه حزب به این موضوع تأکید شده که ایشان برای مجلس ششم نامزد شوند.

این حزب که از سوی برخی وزرا و نزدیکان دولت سازندگی تشکیل شده بود، در اولین گام حضور جدی خود در عرصه سیاست، توانسته بود منتخبان خود را به مجلس پنجم بفرستد که شاخص ترین آنها فائزه دختر مرحوم هاشمی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آیت الله نماند؟

چرا آیت الله نماند؟