مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 09:502021-01-05اقتصادي

مزرعه پرورش آرتمیا در میاندوآب به بهره برداری رسید


با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت همزمان با 131 طرح کشاورزی به صورت ویدئوکنفرانس بهره برداری از مزرعه پرورش آرتمیا در میاندوآب آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: آبزی پروری در استان آذربایجان غربی به واسطه وجود پتانسیل های آبی و خاکی فراوان رشد و توسعه چشم گیری یافته و تنوع پتانسیل ها موجب شده آبزی پروری نیز در استان از تنوع بسیار بالایی برخوردار شود.

محمد باقر قریشی افزود: طرحی که امروز افتتاح می شود مزرعه پرورش آرتمیا در استخرهای خاکی است که در سطح 25 هکتار و مساحت مفید 18 هکتار با هدف تولید 1.

8 تن سیست آرتمیا و 18 تن بیومس آرتمیا اجرا و با بهره برداری از این طرح برای 18 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی با تولید بیش از 6500 تن انواع آبزیان در منابع آب های داخلی بین استان های غیر ساحلی مقام اول را به خود اختصاص داده است.

وی بیان اینکه بیش از 420 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش انواع آبزیان اعم از ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، زالو، ماهیان خاویاری، ریز جلبک ها در سرتاسر استان فعال است گفت: سالانه بیش از 16 هزار تن انواع آبزیان در استان تولید و به بازارهای داخلی و خارج کشور صادر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزرعه پرورش آرتمیا در میاندوآب به بهره برداری رسید

مزرعه پرورش آرتمیا در میاندوآب به بهره برداری رسید