مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 10:152021-01-05پزشكي

آلودگی هوا سرطان سینه و لوزالمعده را افزایش می دهد


همزمان با شیوع کرونا بسیاری از بیماران به دلیل ترس از ابتلا به کرونا از مراجعه به موقع به پزشک خودداری یا اگر بیماری آنها قبل از کرونا شناسایی شده بود از درمان به موقع خودداری یا درمانشان را قطع کردند و هر دو موضوع سبب پیشرفت بیماری سرطان در آنها شده است.

- دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی گفت: آلودگی هوا، مرگ میر ناشی از انواع سرطان به ویژه سرطان سینه و پانکراس را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر افشین رخشا افزود: آلودگی هوا سبب تشدید بیماری های زمینه ای و مشکلات قلبی و عروقی می شود و بر اساس بررسی و تحقیقات به عمل آمده در جهان، آلودگی هوا با ابتلا به سرطان ریه و مثانه ارتباط مستقیم دارد.

وی ادامه داد: همچنین طبق تحقیقات جدید آلودگی هوا مرگ میر ناشی از انواع سرطان به ویژه سرطان سینه و پانکراس را افزایش می دهد.

این آنکولوژیست درباره تاثیر کرونا در تاخیر شناسایی و درمان به موقع سرطان هم اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا بسیاری از بیماران به دلیل ترس از ابتلا به کرونا از مراجعه به موقع به پزشک خودداری یا اگر بیماری آنها قبل از کرونا شناسایی شده بود از درمان به موقع خودداری یا درمانشان را قطع کردند و هر دو موضوع سبب پیشرفت بیماری سرطان در آنها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا سرطان سینه و لوزالمعده را افزایش می دهد

آلودگی هوا سرطان سینه و لوزالمعده را افزایش می دهد