مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 10:402021-01-05دانش

بخشنامه ای که صدای اعتراض دانشجویان دکتری را در آورد


دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد درخواست لغو بخشنامه 7 اسفند 98 و متمم آن در تاریخ 21 مهر 99 را از این دانشگاه خواستار شدند.

- خبرگزاری فارس- گروه تعلیم و تربیت: برخی از دانشجویان مقطع دکتری ورودی قبل از سال 99 دانشگاه آزاد که در مراحل پایانی تحصیلات خود قرار دارند گلایه هایی درباره روند رساله دکتری خود داشته و عنوان می کنند با توجه به شیوع جهانی کرونا و اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، روند ارسال و پذیرش مقاله های دانشجویان مقطع دکتری به کندی پیش می رود و این دانشجویان درخواست لغو بخشنامه 7 اسفند 98 و متمم آن در تاریخ 21 مهر 99 را دارند.

یکی از دانشجویان مقطع دکتری می گوید: دفاع با چاپ مقاله ISI آن هم اسکوپوس Q1 تا Q2 یا Jcr باید انجام شود و دانشگاه هم صرفاً فارغ التحصیلی را با ارائه مقاله ISI ممکن می داند؛ در حالی که معمولاً این نشریات پولی هستند و برای چاپ هر مقاله تا 4000 دلار هم از دانشجویان هزینه دریافت می کنند.

  وی ادامه داد: همچنین چاپ مقالات در این نشریات معمولاً چند سال زمان می برد و در این مدت هر ساله دانشجو باید پیش دفاع کند و شهریه های کلان به دانشگاه بپردازند که مخاطرات مالی و روحی برای دانشجویان به همراه دارد؛ در حالی که ما امید به تقویت پایگاه استنادی جهان اسلام ISC و نشریات داخلی را توسط دانشگاه آزاد داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه ای که صدای اعتراض دانشجویان دکتری را در آورد

بخشنامه ای که صدای اعتراض دانشجویان دکتری را در آورد