مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 12:352021-01-05فناوري

توسعه هوش مصنوعی در کشور با همکاری سازمان فضایی ایران


سند همکاری سه ساله سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه فناوری هوش مصنوعی در کشور، به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه مشترک رؤسای سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف گسترش همکاری های دوجانبه برگزار شد.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران در زمینه توسعه هوش مصنوعی به امضای طرفین رسید و مقرر شد، تنظیم سند و برنامه همکاری مشترک 3 ساله در دستورکار کارگروه مشترک قرار گیرد.

در این جلسه مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران با تاکید بر لزوم توجه به کسب و کارهای فضاپایه گفت: علم فضا چهار نسل را پشت سر گذاشته است.

در نسل اول که موضوع نجوم مطرح بود، کشور ما از کشورهای سرآمد در این حوزه بود اما در دو نسل بعدی که شامل پرتاب اجسام به فضا و همچنین ایستگاه های فضایی بین المللی می شود، از این فناوری عقب افتاده ایم.

وی گفت: کشور ما در نسل چهارم فضا که به موضوع استفاده از اطلاعات فضایی برای ارائه خدمات می پردازد، می تواند به سرعت رشد کرده و در این حوزه به عنوان یکی از بخش های لبه فناوری حرفی برای گفتن داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه هوش مصنوعی در کشور با همکاری سازمان فضایی ایران

توسعه هوش مصنوعی در کشور با همکاری سازمان فضایی ایران