مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 14:302021-01-05اقتصادي

طرحی به درازای عمان تا کویر شرقی/ عطش دشت های ترک خورده 19 ساله شد


گفتمان اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور از سال 80 مطرح شده و بعد از سال ها انتظار همچنان این پروژه به دشت های ترک خورده مرز شرقی نرسیده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سریال تکراری و قدیمی کمبود آب در خراسان جنوبی حکایت امروز و دیروز نیست، بلکه واقعیتی چندین ساله بوده که از دیرباز بر روح و روان مردم چنگ انداخته است.

علاوه بر موج هفت هزار نفری مهاجرت بر اثر خشکسالی در برخی شهرستان ها و تخلیه هزار و 700 آبادی، هنوز مردمان برخی از نقاط روستایی ساعت ها و شاید روزها به انتظار رسیدن تانکر آبرسانی می نشینند و تشنگیشان رفع نمی شود.

مسئولان معتقدند بحران آب در خراسان جنوبی بسیار جدی است.

اگرچه ایجاد سدهای خاکی و آبخوان داری توانسته با مهار رواناب ها و افزایش آبدهی قنوات در برخی روستاها مانع مهاجرت روستاییان شود اما هنوز عمق این فاجعه جدی گرفته نمی شود.

عطش آب در شهرستان های مرزی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی طی جلسه ای در خرداد ماه سال جاری بیان کرد: 70 روستا در سربیشه با تانکر آبرسانی می شود.

مصطفی نخعی افزود: مشابه مشکل آب در غیزانیه خوزستان، در خراسان جنوبی هم بسیاری از روستاها با مشکل آب رو به رو هستند و عدم اعتراض آنان را نباید به معنای نبود مشکل گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی به درازای عمان تا کویر شرقی/ عطش دشت های ترک خورده 19 ساله شد

طرحی به درازای عمان تا کویر شرقی/ عطش دشت های ترک خورده 19 ساله شد