مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 15:302021-01-05اجتماعي

مرکز آفرینش های صنایع دستی در روستای جهانی خراشاد راه اندازی می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از راه اندازی مرکز آفرینش های صنایع دستی در روستای جهانی خراشاد شهرستان بیرجند خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از راه اندازی مرکز آفرینش های صنایع دستی در روستای جهانی خراشاد شهرستان بیرجند خبر داد.

حسین عباس زاده، امروز سه شنبه 16 دی به خبرنگاران گفت: راه اندازی مرکز آفرینش روستایی صنایع دستی در روستای جهانی خراشاد با هدف توسعه، ترویج و آموزش نساجی سنتی و به ویژه توبافی انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه این روستا دارای پیشینه تاریخی در پارچه بافی و توبافی است، اظهار کرد: در این مرکز بافت حوله آموزش داده می شود و علاقه مندان می توانند آموزش این هنر صنعت را با حضور استادان برجسته فرا گیرند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی که در سال 1395 برگزار شد، روستای خراشاد شهرستان بیرجند در رشته توبافی ثبت ملی و سپس با حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی این روستا در سال 1397 به عنوان روستای جهانی حوله بافی معرفی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز آفرینش های صنایع دستی در روستای جهانی خراشاد راه اندازی می شود

مرکز آفرینش های صنایع دستی در روستای جهانی خراشاد راه اندازی می شود