مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 16:052021-01-05بين الملل

روسیه: غنی سازی 20 درصدی ایران نقض ان پی تی نیست


سخنگوی وزارت خارجه روسیه نقض فاحش و سیستماتیک تعهدات بین المللی توسط ایالات متحده آمریکا را علت اصلی کاهش تعهدات برجامی ایران دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شده، در رابطه با از سرگیری غنی سازی اورانیوم تا غنای 20 درصد گفت که روسیه با دقت این موضوع را زیر نظر دارد.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر، جامعه بین المللی به درک روشنی از این مسئله رسیده که علت اصلی اقدامات ایران نقض فاحش سیستماتیک تعهدات بین المللی توسط ایالات متحده است که بر خلاف ماده 25 منشور سازمان ملل، قطعنامه 2231 را اجرا نکرده و عمدا موانعی را برای اجرای آن توسط سایر کشور ها ایجاد می کند.

زاخارووا یادآوری کرد که یکی از پروژه های موجود در برجام بازطراحی سایت فردو برای تولید ایزوتوپ های پایدار است که مدت هاست تحت تحریم های واشنگتن است که کاملاً غیرقابل قبول محسوب می شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: اقدامات ایران تخطی از پیمان منع گسترش جنگ افزار های هسته ای (ان پی تی) محسوب نمی شوند چراکه ایران در تمامی مسائل مرتبط با برنامه هسته ای خود شفافیت لازم را داشته است و به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه نظارت بر استفاده صلح آمیز از سوخت با غنای 20 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: غنی سازی 20 درصدی ایران نقض ان پی تی نیست

روسیه: غنی سازی 20 درصدی ایران نقض ان پی تی نیست