مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 06:302021-01-06اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی کالاها را گران می کند؟ 


این روزها بیش از پیش ارز 4200 تومانی محل بحث شده است؛ به گونه ای که مجلس عزم خود را برای حذف آن جزم کرده است اما دولت به رویکرد مجلس انتقاداتی دارد.

- این روزها بیش از پیش ارز 4200 تومانی محل بحث شده است؛ به گونه ای که مجلس عزم خود را برای حذف آن جزم کرده است اما دولت به رویکرد مجلس انتقاداتی دارد.

جدای از این موضوع، با جدی شدن حذف ارز دولتی این نگرانی را در بین مردم تقویت کرده است که آیا حذف این ارز، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را گران می کند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماجرای ورود ارز 4200 تومانی به اقتصاد کشور به 20 فروردین ماه 1397 برمی گردد که اسحاق جهانگیری_معاون اول رییس جمهور، مصوبه دولت برای تک نرخی کردن ارز و تعیین قیمت 4200 تومانی ارز را برای کلیه مصارف اعلام کرد.

پس از آن با آشکار شدن تبعات سنگین این سیاست غلط به خصوص حراج منابع ارزی کشور در شرایط تحریم، دولت در مردادماه همان سال تصمیم گرفت تا ارز 4200 تومانی را تنها به واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد.

در حال حاضر با گذشت دو سال از عمر این مصوبه، این سیاست اقتصادی دولت نه تنها نتوانسته است به یکی از مهم ترین اهداف خود یعنی کنترل قیمت کالاهای اساسی دست یابد بلکه نتایجی فاجع آوری چون ایجاد رانت و تضعیف تولید داخل را به همراه آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی کالاها را گران می کند؟ 

حذف ارز 4200 تومانی کالاها را گران می کند؟