مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 06:402021-01-06سياسي

تعیین مشخصات و اندازه گیری تعلیقه های نانوکربنی دارای استاندارد شد


تعیین مشخصات و روش های اندازه گیری» تصویب شد.

- "تعیین مشخصات و اندازه گیری تعلیقه های نانوکربنی" دارای استاندارد شد استاندارد فناوری نانو – تعلیقه های نانوکربنی – تعیین مشخصات و روش های اندازه گیری تصویب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نانولوله های کربنی به دلیل حوزه وسیع کاربرد آن مانند ماده تقویت کننده چندسازه، مخازن هیدروژن، ابرخازن ها، حسگرهای مولکولی و سوزن های پروب روبشی مورد توجه قرار گرفته اند.

با افزودن درصدهای وزنی پایین نانولوله های کربنی می توان در خواص مکانیکی، الکتریکی و حرارتی توده بهبود قابل ملاحظه ای را ایجاد کرد.

عملکرد نانومواد می تواند پس از تولید با تشکیل انبوهه ها یا کلوخه ها کاهش یابد، ولی کاربرد تعلیقه های حاوی نانولوله های کربنی چنددیواره آن را پایدار می کند، از کلوخگی جلوگیری می کند و حین جابجایی آسیب به محیط را کاهش می دهد.

از این رو این تعلیقه ها نیاز به تعیین مشخصات دارد.

این مشخصات ارتباط بین بخش های موردنظر و تجاری کردن تعلیقه های نانولوله کربنی را تسهیل و کمک می کند تا عملکردی ثابت در محصولات نهایی ایجاد شود.

در نود و سومین اجلاسیه کمیته ملی استانداردهای فناوری نانو که به صورت مجازی برگزار شد، استاندارد فناوری نانو – تعلیقه های نانوکربنی – تعیین مشخصات و روش های اندازه گیری به تصویب رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین مشخصات و اندازه گیری تعلیقه های نانوکربنی دارای استاندارد شد

تعیین مشخصات و اندازه گیری تعلیقه های نانوکربنی دارای استاندارد شد