مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 08:152021-01-06فرهنگي

باید ادبیات فولکلوریک را به جامعه برگردانیم


نویسنده و پژوهشگر ایلامی به تازگی کتابی با عنوان «ده بان باڵ سیمرخ» روانه بازار نشر کرده است که در برگیرنده چهار متل کُردی است.

- ایسنا/ایلام نویسنده و پژوهشگر ایلامی به تازگی کتابی با عنوان ده بان باڵ سیمرخ روانه بازار نشر کرده است که در برگیرنده چهار متل کُردی است.

عباس محمدزاده در گفت وگوبا ایسنا، در خصوص چگونگی شکل گیری این کتاب اظهار کرد: طبعا برای من کە دوران کودکی ام را در روستای سیرانە ملکشاهی کە رودخانەی زلال و زیبای گل گل از پنجاە قدمی آن می گذرد و همدم صدای دل نواز رودخانه و طبیعت بکر و زیبای منطقە بودم و صبحگاهان و شبانگاهان را با شنیدن لالایی، قصەها، افسانەها و متل های پدر بزرگ و مادر بزرگم سپری می کردم، مکتوب کردن آن دنیای خاطرەانگیز و رویاگونە، در اولویت قرار داشت و با گذشت سال ها، حلاوت شنیدن آن افسانه ها هنوز هم در ذهنم باقی ماندەاند و مرا از شور و شعف و امید آکندە می سازند.

وی افزود: بە همین خاطر، پس از فراغت از چاپ اول و دوم کتاب تاریخی قیام ایلام در عصر رضاشاە کە با استقبال گستردە همراە بود و نایاب شد، و نیز به دلیل تحصیل در رشته مردم شناسی و آگاهی از اهمیت حفظ این سرمایەهای معنوی، این ایدە و فکر در من پدیدار شد تا به منظور انجام خدمت فرهنگی و پاسداشت زبان و ادبیات کردی، این افسانه ها را به شیوه ی آکادمیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید ادبیات فولکلوریک را به جامعه برگردانیم

باید ادبیات فولکلوریک را به جامعه برگردانیم