مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 09:252021-01-06پزشكي

ابداع واکسن نانوذره کووید-19 که فقط به یک بار تزریق نیاز دارد


دانشمندان دانشگاه استنفورد در حال ایجاد یک واکسن نانوذره تک دوزی برای مهار و پیشگیری از بیماری کووید-19 هستند که برای ایمن سازی بدن ما فقط به تزریق یک دوز نیاز دارد.

- دانشمندان دانشگاه "استنفورد" در حال ایجاد یک واکسن نانوذره تک دوزی برای مهار و پیشگیری از بیماری کووید-19 هستند که برای ایمن سازی بدن ما فقط به تزریق یک دوز نیاز دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، براساس یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله ACS Central Science، گروهی از محققان در حال تولید نوع جدیدی از واکسن کووید-19 هستند که حاوی نانوذرات به همراه پروتیین های مشابهی که در سنبله های سطح ویروس کرونا مشاهده می کنیم، است.

در حالی که این واکسن جدید هنوز در مرحله اولیه و پیش بالینی قرار دارد، می تواند یک گزینه ارزان قیمت باشد و فقط با یک دوز کار کند، بدین معنی که برخلاف دیگر واکسن های موجود کنونی، به جای دو تزریق با فاصله، تنها به یک بار تزریق نیاز دارد.

سنبله های سطح ویروس کرونا دلیل این توانایی این ویروس در اتصال و آلوده کردن سلول های انسان هستند که باعث ایجاد مجرای ورود ژنوم های ویروسی و تولید مثل بیشتر ویروس می شود.

دانشمندان استنفورد می گویند ممکن است از سنبله های ویروس کرونا به عنوان آنتی ژن استفاده شود که وجود آنها در بدن، آنها را قادر می سازد تا پاسخ ایمنی بدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع واکسن نانوذره کووید-19 که فقط به یک بار تزریق نیاز دارد

ابداع واکسن نانوذره کووید-19 که فقط به یک بار تزریق نیاز دارد