مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 10:452021-01-06ورزشي

ورزشکارانی ماندگار شدند که به سمت پهلوانی رفتند


رمز ماندگاری ورزشکاران در میان مردم تبعیت از منش پهلوانی و روحیه جوانمردی مرحوم تختی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرری، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی صبح امروز با حضور بر سر مزار این قهرمان در آرامستان ابن بابویه شهرری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورزشکاران زیادی آمدند و روی سکوهای قهرمانی مدال های رنگارنگ طلا، نقره و برنز گرفتند، اما ورزشکارانی ماندگار شدند که از قهرمانی به سمت پهلوانی رفتند و در دل و جان مردم وارد شدند.

وی با بیان اینکه غلامرضا تختی فقط یک قهرمان و ملی پوش رشته کشتی نیست؛ بلکه نماد سرمایه پهلوانی ایران زمین است، گفت: پوریای ولی و مرحوم تختی جزو ورزشکارانی بودند که با حرکت به سوی پهلوانی در دل مردم لانه کردند و موجب معرفت افزایی در جامعه شدند.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: امروز نسل جدید ورزشکاران کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند روحیه پهلوانی مرحوم تختی هستند، رمز ماندگاری ورزشکاران در میان مردم تبعیت از روحیه جوانمردی تختی است.

صالحی امیری یادآور شد: حضور ورزشکاران و ورزش دوستان هر سال بر سر مزار مرحوم تختی برای ترویج روحیه جوانمردی، پهلوانی و زنده نگاه داشتن نام و یاد این اسطوره ورزش ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزشکارانی ماندگار شدند که به سمت پهلوانی رفتند

ورزشکارانی ماندگار شدند که به سمت پهلوانی رفتند