مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 11:002021-01-06اقتصادي

تعرفه آزاد تجارت با اوراسیا درحال پیگیری است


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه رشد صادرات را در گرو توجه به تولیدات داخلی دانست و گفت: تعرفه آزاد تجارت با اوراسیا درحال رایزنی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید رسول مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با تاکید بر تمرکز بر صادرات برای جهش تولید در سال جهش تولید، اظهار داشت: توجه به تولید داخلی منجر به رشد صادرات خواهد شد.

وی با اظهار اینکه برای رشد صادرات باید اسناد تعرفه های ترجیهی را با کشورهای همسایه و تعرفه آزاد را با دیگر کشورها امضا و برقرار کنیم، با اشاره به تعرفه ترجیهی با اوراسیا افزود: مذاکرات برای تعرفه آزاد بین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و ایران شروع شده و به زودی این مسئله محقق خواهد شد.

وی با اشاره به همسایگی مازندران با کشورهای عضو و اتحادیه اوراسیا تصریح کرد: تصویب تعرفه آزاد سبب رشد صادرات کشاورزی و لبنی از استان مازندران خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه طی یکسال گذشته 90 درصد محصولات کشاورزی مازندران با تعرفه ترجیهی به روسیه صادر شده است، تصریح کرد: با اعمال تعرفه آزاد تجارت و صادرات محصولات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا رشد قابل توجهی خواهد گرفت.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه وزرات خارجه آماده هرگونه همکاری برای توسعه تجارت در مازندران است، افزود: مازندران ظرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه آزاد تجارت با اوراسیا درحال پیگیری است

تعرفه آزاد تجارت با اوراسیا درحال پیگیری است