مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 13:152021-01-06اقتصادي

بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در کشور مهار شد


بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملاً مدیریت و مهار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اصغری ماکنعلی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تالاب میقان اراک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال در 14 نقطه مربوط به حیات وحش و طیور روستایی و دو مزرعه صنعتی گزارش شده است.

وی افزود: هم اکنون این بیماری در کشور کاملاً مدیریت و مهار شده و مزارع مرغ تخم گذار با بیشترین ظرفیت به تولید اشتغال دارند و مشکلی از نظر پرورش مرغ تخم گذار در کشور وجود ندارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور، خاطرنشان کرد: عملیات مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب 25 هزار هکتار میقآن اراک به پایان رسیده و عملیات مختومه شدن در این تالاب تا یک ماه دیگر ادامه می یابد.

وی ادامه داد: البته ویروس آنفلوآنزای پرندگان اکنون در این منطقه وجود دارد و بر اساس عملیات رصد و پایش و مهار ویروس از تالاب بیرون نرفته است.

ماکنعلی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار اداره کل محیط زیست و ستاد بحران استان مرکزی از بیست و هشتم آبان ماه سال جاری تاکنون، بالغ بر یکهزار و 260 قطعه پرنده مهاجر که در این تالاب زمستان گذر می کردند تلف شده و تمام پرندگان تلف شده به نحو مطلوب جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در کشور مهار شد

بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در کشور مهار شد