مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 15:252021-01-06اجتماعي

ثبت جدید دو گونه پرنده در مه ولات


در پایش زیستگاه های طبیعی حیات وحش مه ولات طی 48 ساعت گذشته، دو گونه پرنده نادر به نام های خروس کولی و ترمتای برای اولین بار در سطح حوزه شهرستان مه ولات توسط محیط بان حامد افرازی به ثبت رسیده و از آن تصویربرداری شد.

- حمید جوانبخت در گفت وگو با خبرنگار فارس مه ولات اظهار کرد: خروس کولی پرنده ای است آبچر که در فصول سرد سال از نقاط سردسیر به نوارهای جنوبی مهاجرت کرده و در کشتزارها، علفزارها یا مناطقی با پوشش گیاهی کوتاه به سر می برد.

رییس حفاظت محیط زیست مه ولات تصریح کرد: طول این پرنده به طور میانگین 30 سانتیمتر بوده و کاکلی بلند و باریک بر سر دارد، این پرنده با منقارش سطح خاک را زیرورو کرده و از حشرات کوچک، برخی نرم تنان و دانه های گیاهان تغذیه می کند.

وی متذکر شد: نسل این پرنده طی سال های اخیر در معرض خطر انقراض قرار گرفته و لذا برنامه های حفاظتی ویژه جهت ازدیاد جمعیت آن ضروری است.

جوانبخت در خصوص پرنده تُرمتای که برای اولین بار در مه ولات به ثبت رسیده است، اظهار کرد؛ تُرمتای گونه کوچک و نادری از شاهین سانان است که بین 26 تا 33 سانتیمتر طول و 220 گرم وزن دارد، نسل این پرنده اکنون در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

رییس حفاظت محیط زیست مه ولات خاطرنشان کرد: تُرمتای پرنده ای تیزپرواز است که معمولا در ارتفاعات پایین پرواز می کند، قدرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جدید دو گونه پرنده در مه ولات

ثبت جدید دو گونه پرنده در مه ولات