مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 05:502021-01-07اقتصادي

ایران ظرفیت بی بدیل باغبانی دیم است


رییس بخش باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز گفت: ایران و خصوصا استان فارس در حوزه تولید محصولات باغی دیم بالاخص پنج محصول از ظرفیت بالقوه ای برخوردار است.

- ایسنا/فارس رییس بخش باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز گفت: ایران و خصوصا استان فارس در حوزه تولید محصولات باغی دیم بالاخص پنج محصول از ظرفیت بالقوه ای برخوردار است.

علی قرقانی در جلسه ای با حضور معاون وزارت جهاد، گفت: به طور خاص محصول های انجیر، انگور، بادام، گل محمدی و زعفران که زعفران را نیمه دیم می توانیم حساب کنیم قابلیت توسعه به شکل دیم را دارد به نحوی که هیچ فشاری بر منابع آب زیر زمینی وارد نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، فرقانی افزود: در این طرح باغ ها از آب باران استفاده می کنند و اگر خوب طراحی بشود می تواند سفره های آب زیر زمینی را تقویت کند؛ از آن طرف در تولیدات دیم کود و سم های شیمیایی چندان استفاده نمی کنیم که اگر درست مدیریت شود می تواند محصول سالم و ارگانیک تولید کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در بخش باغبانی از سالیان گذشته بر روی تولید همه این محصولات پژوهش های بسیار زیادی انجام شده است پس باید این را هدفمندتر کنیم و یک قطب یا هسته علمی پژوهشی خاص در زمینه محصولات باغی دیم در بخش باغبانی ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران ظرفیت بی بدیل باغبانی دیم است

ایران ظرفیت بی بدیل باغبانی دیم است