مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 16:102021-01-07بين الملل

اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن «گوایدو» عقب نشینی کرد


اتحادیه اروپا در تازه ترین بیانیه خود در خصوص تحولات ونزوئلا، عنوان «رییس جمهور موقت» را از نام «گوایدو» رهبر اپوزیسیون این کشور، حذف کرد.

- اتحادیه اروپا در تازه ترین بیانیه خود در خصوص تحولات ونزوئلا، عنوان رییس جمهور موقت را از نام گوایدو رهبر اپوزیسیون این کشور، حذف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای، مدعی شد که نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد.

با این حال، آنچه در این بیانیه توجه کارشناسان و ناظران را جلب کرد؛ اشاره به نام خوان گوایدو بدون عنوان رییس جمهور موقت یا انتقالی ونزوئلا است.

گوایدو که از حمایت غرب به ویژه آمریکا برخوردار است؛ در مقام سخنگوی پارلمان ونزوئلا، سرکردگی شورشیان را به عهده گرفت و خود را در بهمن 97، رییس جمهور موقت این کشور معرفی کرد- اقدامی که با استقبال متحدان اروپایی واشنگتن مواجه شد.

اما در بیانیه اخیر، برخلاف متون دیپلماتیک پیشین، خوان گوایدو 37 ساله نه به عنوان رهبر اپوزیسیون، بلکه در کنار دیگر نیروهای سیاسی ونزوئلا طبقه بندی شده است.

به همین دلیل، بسیاری از رسانه های اروپایی ازجمله لیبراسیون و فایننشال تایمز، این تغییر را نشانه پایان به رسمیت شناختن گوایدو به عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن «گوایدو» عقب نشینی کرد

اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن «گوایدو» عقب نشینی کرد