مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 18:402021-01-07سياسي

شرط تناسب و زمانبندی واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس


جمهوری اسلامی ایران متناسب با قوانین بین الملل واکنش مناسب را در برابر رفتار ایالات متحده آمریکا در خصوص شهادت سردار سلیمانی و یارانش نشان داده است.

- ایسنا/قم عضو هیئت علمی دانشگاه بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران متناسب با قوانین بین الملل واکنش مناسب را در برابر رفتار ایالات متحده آمریکا در خصوص شهادت سردار سلیمانی و یارانش نشان داده است.

دکتر محمود خلیل جعفر در دومین نشست همایش حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه عنوان کرد : موضوعی که درپیش رو است، موضوع پیچیده ای است که نقض حقوق بین الملل را در پی دارد و در این بخش به آنها اشاره خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بغداد ادامه داد: به امر تناسب در حقیقت در رشته های مختلف حقوق بین الملل اشاره می شود که یکی از آن رشته ها رشته حق توسل به زور است، مسئله وجود تناسب در واکنش به رفتار ایالات متحده آمریکا در ترور دو تن از سرلشکران و نظامیان دوکشور است.

وی افزود: پیش زمینه ای که در موضوع اشاره شده وجود دارد نیروهای آمریکایی مستقر در عراق است، چون این امر با زمانبندی واکنش جمهروی اسلامی ایران به رفتار ایالات متحده آمریکا ارتباط دارد.

دکتر محمود خلیل جعفر اضافه کرد: آمریکا در سال 2002 بدون وجود قطعنامه ای از سوی شورای امنیت بین الملل وارد کشور عراق می شود و آن را اشغال میکند در حق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط تناسب و زمانبندی واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس

شرط تناسب و زمانبندی واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس