مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 21:202021-01-07اقتصادي

فقط نیروگاهها مقصر نیستند!


آلودگی هوای کلانشهرها و به ویژه تهران موضوع امروز و دیروز نیست، بلکه قصه تکراری زمستان هر سال است که به نظر می رسد عزم جدی برای مقابله با آن هم وجود ندارد.

- آلودگی هوای کلانشهرها و به ویژه تهران موضوع امروز و دیروز نیست، بلکه قصه تکراری زمستان هر سال است که به نظر می رسد عزم جدی برای مقابله با آن هم وجود ندارد.

نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شده این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هم یک سر این کلاف سردرگم است؛ چراکه در سال های گذشته در راستای منافع خودروسازان و موتورسیکلت سازان، اجرای چندین بند از قانون هوای پاک را به تعویق انداخت یا لغو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آلودگی زیاد و طولانی هوای تهران، هفته گذشته دوباره خبر ساز شد و امسال با توجه به اینکه علیرغم ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در تهران طی هفته گذشته، غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد - که ارتباط مستقیمی با مصرف سوخت های غیر استاندارد ازجمله مازوت دارد - افزایش یافته، متهم اصلی آلودگی هوا هم نیروگاه ها و برخی صنایع شناخته شده اند؛ موضوعی که تاکنون با اظهار نظرهای متناقض مسئولان مواجه شده است.

اما نقش نیروگاه ها و صنایع در آلودگی هوا تا جایی پیش رفته که حتی به گفته برخی مسئولان محیط زیست، سهم منابع ثابت و متحرک در آلودگی هوای تهران برعکس شده، اما عموما در سال های اخیر سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط نیروگاهها مقصر نیستند!

فقط نیروگاهها مقصر نیستند!