مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 03:302021-01-08اقتصادي

کدام سناریوی ارزی، اقتصاد ایران را نجات می دهد؟


رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید اگر مجلس به دنبال اصلاح وضعیت نرخ ارز است، باید با عبور از سیاست ارز چند نرخی، مبنای محاسبات را شفاف کند.

- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید اگر مجلس به دنبال اصلاح وضعیت نرخ ارز است، باید با عبور از سیاست ارز چند نرخی، مبنای محاسبات را شفاف کند.

محمد لاهوتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مجلس باید مراقبت بیشتری در حوزه تعیین نرخ ارز برای امور مختلف در بودجه سال 1400 صورت دهد، گفت: در کنار بررسی بودجه سال 1400 در مجلس شورای اسلامی و پافشاری پارلمان بر تغییرات اساسی در مسیر شفافیت بودجه، بعضا اظهارنظرهایی جهت تغییرات در بودجه اعلام می شود که خارج از حیطه بودجه های سنواتی است.

باید در نظر داشت که کشور برنامه های بلندمدت مانند سند چشم انداز، اقتصاد مقاوتی و احکام دائمی برنامه های توسعه ای دارد و بنابراین بودجه های سنواتی نمی توانند به تنهایی اصلاحات ساختاری ایجاد کنند و می بایست در چارچوب برنامه های بلندمدت پایه ریزی شوند.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: از آنجایی که مجلس در مسیر شفافیت بودجه تلاش می کند، به نظر می رسد که چند نکته حائز اهمیت را باید مدنظر قرار دهد، به این معنا که اولین موضوع اصلاح نرخ 4200 تومانی برای ارز است که در بودجه 1400 لحاظ شده، چرا که ادامه روند توزیع این ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام سناریوی ارزی، اقتصاد ایران را نجات می دهد؟

کدام سناریوی ارزی، اقتصاد ایران را نجات می دهد؟