مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 04:152021-01-08بين الملل

مقام آمریکایی: برنامه ای برای ایجاد پایگاه در صحرای غربی نداریم


معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اخبار منتشر شده در روزنامه های مراکشی و الجزایری در مورد قصد آمریکا برای ایجاد پایگاه در منطقه صحرا را تکذیب کرد.

- معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اخبار منتشر شده در روزنامه های مراکشی و الجزایری در مورد قصد آمریکا برای ایجاد پایگاه در منطقه صحرا را تکذیب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در جریان کنفرانس مطبوعاتی که روز پنجشنبه در مقر سفارت کشورش در الجزایر برگزار شد ، درباره اخبار مربوط به انتقال مقرهای فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا (آفریکام) به منطقه صحرا گفت: من گزارش هایی را در روزنامه های مراکش و الجزایر دیده ام که صحت ندارد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: من نمی توانم در مورد مسئله صحرا تصمیم بگیرم و آمریکا برنامه ای برای ایجاد پایگاه در صحرای غربی ندارد.

شنکر در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییرات از سوی دولت جو بایدن رییس جمهور منتخب ایالات متحده در تصمیم رییس جمهور فعلی ، دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا پاسخ داد: من نمی توانم دراین باره صحبت کنم.

هر دولتی اختیار تعیین سیاست خارجی خود را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: برنامه ای برای ایجاد پایگاه در صحرای غربی نداریم

مقام آمریکایی: برنامه ای برای ایجاد پایگاه در صحرای غربی نداریم