مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 04:402021-01-08پزشكي

ارگانیسم هایی که می توانند به درمان دیابت نوع دو کمک کنند


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافته اند که تعدادی از ارگانیسم های میکروبیوم روده می توانند به درمان دیابت نوع دو کمک کنند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافته اند که تعدادی از ارگانیسم های میکروبیوم روده می توانند به درمان دیابت نوع دو کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه ایالتی اورگن (OSU) در بررسی جدیدی دریافته اند که تعدادی از ارگانیسم های میکروبیوم روده، در ابتلا به دیابت نوع دو، نقش اساسی دارند و راه را برای ارائه درمان های احتمالی یک بیماری جدی متابولیک هموار می کنند.

آندری مورگان (Andrey Morgun)، استادیار علوم دارویی دانشگاه ایالتی اورگن گفت: دیابت نوع دو در حقیقت، یک بیماری همه گیر جهانی است و انتظار می رود که تعداد افراد مبتلا به این بیماری در دهه آینده رو به افزایش بگذارد.

یکی از عوامل اصلی بروز این بیماری، پیروی از رژیم غذایی موسوم به رژیم غذایی غربی (western diet) سرشار از چربی های اشباع شده و قندهای تصفیه شده است اما باکتری های روده نیز نقش مهمی در تعدیل اثرات رژیم غذایی بر عهده دارند.

دیابت نوع دو که پیشتر با عنوان دیابت بزرگسالان شناخته می شد، یک بیماری مزمن است که بر نحوه سوخت و ساز گلوکز بدن تاثیر می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارگانیسم هایی که می توانند به درمان دیابت نوع دو کمک کنند

ارگانیسم هایی که می توانند به درمان دیابت نوع دو کمک کنند