مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 07:002021-01-08بين الملل

گزارش رویترز درباره پشت پرده آشتی در شورای همکاری خلیج فارس


خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که آنها را آگاه خواند، از پشت پرده آنچه کمی پیش از آشتی میان ریاض و متحدانش با قطر در اتاق های بسته، رخ داد، - خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که آنها را آگاه خواند، از پشت پرده آنچه کمی پیش از آشتی میان ریاض و متحدانش با قطر در اتاق های بسته، رخ داد، پرده برداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این منابع به رویترز گفتند، ریاض و دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا سایر کشورهای محاصره کننده قطر را برای امضای توافق آشتی تحت فشار گذاشتند و عربستان سریعتر از سایر متحدانش برای برقراری مجدد روابط با دوحه پیشقدم خواهد شد.

به گفته این منابع، بحث ها درباره آشتی با قطر حتی پس از امضای توافقنامه آشتی در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا ادامه داشت.

کریستین اسمیت دیوان، از پژوهشگران برتر در موسسه مطالعاتی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در واشنگتن گفت، تنها اتفاق بد در این توافق برای امارات انزوایی بود که در صورت مخالفت با این توافق بر او تحمیل می شد و با عربستان هم به اختلاف می خورد.

کشورهای عربستان، مصر، بحرین و امارات 13 شرط برای پایان دادن به تحریم قطر تعیین کرده بودند که از جمله آنها تعطیلی شبکه قطری الجزیره، بستن پایگاه نظامی ترکیه، قطع روابط با جماعت اخوان المسلمین و کاهش سطح روابط با ایران بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش رویترز درباره پشت پرده آشتی در شورای همکاری خلیج فارس

گزارش رویترز درباره پشت پرده آشتی در شورای همکاری خلیج فارس