مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 08:052021-01-08سياسي

اتحادیه اروپا خوان گوایدو را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد


جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته ونزوئلا را زیر سوال برد و اعلام کرد اتحادیه اروپا مجلس شورای ملی جدید این کشور را به رسمیت نمی شناسد.

- جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته ونزوئلا را زیر سوال برد و اعلام کرد اتحادیه اروپا مجلس شورای ملی جدید این کشور را به رسمیت نمی شناسد.

با این حال، آنچه در این بیانیه توجه کارشناسان و ناظران را جلب کرده، اشاره به نام خوان گوایدو، بدون عنوان رییس جمهوری موقت یا انتقالی ونزوئلا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، پس از صدور این بیانیه، که برخلاف متون دیپلماتیک پیشین خوان گوایدو 37 ساله را نه به عنوان رهبر اپوزیسیون، بلکه در کنار دیگر نیروهای سیاسی ونزوئلا طبقه بندی کرده بود، بسیاری از رسانه های اروپایی ازجمله لیبراسیون، فایننشال تایمز و بسیاری از رسانه های اسپانیایی زبان، این تغییر را نشانه پایان به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا توصیف کردند.

در بیانیه سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به بحران سیاسی ونزوئلا از 6 سال پیش تاکنون آمده است: در این چهارچوپ اتحادیه اروپا در قبال تمام بازیگران مدنی و سیاسی، از جمله خوان گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا خوان گوایدو را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد

اتحادیه اروپا خوان گوایدو را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد