مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 22:202021-01-08سياسي

دو برگ از قرآن موزه ملی ایران در لندن است؟


رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران با انتشار برگه ای قدیمی که آن را متعلق به قرآنی به خط کوفی می داند، در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی به سرقت رفتن دو برگ از نسخه 4289 موزه ملی ایران شده است.

- رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران با انتشار برگه ای قدیمی که آن را متعلق به قرآنی به خط کوفی می داند، در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی به سرقت رفتن دو برگ از نسخه 4289 موزه ملی ایران شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در تازه ترین پست توییتری خود که تاکید دارد به دست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برسد، متنی را از دکتر مرتضی کریمی نیا منتشر کرده و نوشته است: نشانی از یک سرقت در موزه ملی ایران: ضرورت بازگرداندن دو برگ مسروقه از نسخه 4289 به موزه ملی ایران هر چند در این متن هیچ اشاره ای به احتمال زمان سرقت این اثر وجود ندارد اما جعفریان در این پست که آن را منتسب به مرتضی کریمی نیا – محقق و پژوهشگر در حوزه مستشرقان – دانسته، موضوع را این طور توضیح داده است: نسخه 4289 در موزه ملی ایران به خط کوفی یکی از قرآن های مهم در تاریخ کتابت در قرن سوم است.

این نسخه تا همین چند وقت پیش، 158 برگ داشته و برگ شماری آن را ظاهرا شادروان مهدی بیانی در هنگام برگزاری نمایشگاه قرآنی در سال 1327 شمسی انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو برگ از قرآن موزه ملی ایران در لندن است؟

دو برگ از قرآن موزه ملی ایران در لندن است؟