مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 05:452021-01-09دانش

ضرورت پیگیری ادغام دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش عالی


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت پیگیری جدی ادغام دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش عالی تاکید کرد و گفت: جداسازی دانشگاه های علوم پزشکی و سایر علوم منجر به کم رنگ شدن ارتباط رشته ها با یکدیگر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی در جلسه 142 ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به دستور این جلسه که به بررسی سیاست پیشنهادی درصدی از کل پذیرش رشته های پزشکی با اولویت دانشگاه های بزرگ کشور از رشته های مقطع کارشناسی وارد دکتری حرفه ای شوند اختصاص داشت، گفت: 15 جلسه کمیسیون علم و آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بررسی سیاست های پیشنهادی برای ساماندهی نظام سنجش و پذیرش اختصاص داشته است لذا کار کارشناسی و مطالعات پیشینی خوبی در این مورد انجام شده، همچنین به صورت جلسات گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رجوع شده است.

وی تصریح کرد: با این حال برای ارائه سیاست های پیشنهادی ساماندهی نظام سنجش و پذیرش به گزارش سایت قطره و به نقل ازتوجیهی و ارائه گزارش فرآیندی نیاز است و همچنین نظام سنجش و پذیرش کشورهای دنیا باید بررسی دقیق تری شود و شرایط کشور نیز برای تصمیم گیری نهایی در این مورد در نظر گرفته شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: سه روش سنجش و پذیرش برای پذیرش پزشکی در دنیا وجود دارد که شامل پذیرش دکتری حرفه ای پیوسته بدون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت پیگیری ادغام دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش عالی

ضرورت پیگیری ادغام دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش عالی