مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 07:252021-01-09اقتصادي

فعالیت 25 کارگاه مرمت آثار تاریخی در سیستان و بلوچستان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از فعالیت 25 کارگاه مرمت آثار تاریخی در سطح استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

- منصوره ملاالهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در 9 ماهه امسال تعداد 25 کارگاه مرمتی در سطح سیستان و بلوچستان فعال شد.

وی از مهم ترین این کارگاه ها به قلعه بلقیس، خانه امیرشهریار خمکی زابل، قلعه حیدرآباد خاش، گاراژ ملک زاهدان، قلعه قصرقند و غیره اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال فعال شدند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: در 9 ماهه امسال تعداد 8 اثر ناملموس، 2 اثر طبیعی و 3 اثر غیر منقول از استان سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: در این مدت 15 پرونده ثبتی غیرمنقول، 5 پرونده آثار طبیعی،13 پرونده آثار منقول فرهنگی-تاریخی و 5 پرونده آثار ناملموس نیز تکمیل و به مرحله ارسال به معاونت میراث فرهنگی وزارت رسیده است.

ملاالهی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و 500 اثر از استان سیستان و بلوچستان در سامانه جامع ثبت شده است.

وی به تعیین حریم محوطه شهردراز ایرانشهر اشاره کرد و گفت: بررسی باستان شناسی و گمانه زنی به منظور مشخص شدن مسیر پروژه خط لوله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 25 کارگاه مرمت آثار تاریخی در سیستان و بلوچستان

فعالیت 25 کارگاه مرمت آثار تاریخی در سیستان و بلوچستان