مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 07:452021-01-09سياسي

ملاقات بزرگ ترین و کوچک ترین سیاره های منظومه خورشیدی


عضو شورای علمی مرکز آموزشی نجوم ادیب اصفهان به هم نشینی سیاره های «عطارد» و «مشتری» در 22 دی ماه اشاره کرد و گفت: این دو سیاره به عنوان کوچک ترین و بزرگ ترین سیاره های منظومه خورشیدی در حالت مقارنه قرار می گیرند.

- ایسنا/اصفهان عضو شورای علمی مرکز آموزشی نجوم ادیب اصفهان به هم نشینی سیاره های عطارد و مشتری در 22 دی ماه اشاره کرد و گفت: این دو سیاره به عنوان کوچک ترین و بزرگ ترین سیاره های منظومه خورشیدی در حالت مقارنه قرار می گیرند.

عمران مرادی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص مهم ترین رویدادهای نجومی آخرین روزهای دی ماه، اظهار کرد: 22 دی ماه بعد از غروب خورشید و در ساعت 17:48، دو سیاره عطارد و مشتری در حالت مقارنه قرار می گیرند و از دید ناظران زمینی در راستای یکدیگر و در کنار هم دیده می شوند.

وی در توضیح رویداد مقارنه گفت: مُقارنه در ستاره شناسی به هم راستا قرار گرفتن دو یا چند جرم سماوی با یکدیگر از منظر زمین می گویند به گونه ای که در آسمان در کنار هم دیده شوند.

این مدرس و پژوهشگر نجوم تصریح کرد: عطارد، نزدیک ترین سیاره به خورشید و مشتری یکی از سیارات دور از خورشید است که در این تاریخ در راستای دید ما زمینیان قرار می گیرند.

مرادی در توضیح این دو سیاره گفت: عطارد کوچک ترین و تندروترینسیاره منظومه خورشیدی و نزدیک ترین سیاره به خورشید است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاقات بزرگ ترین و کوچک ترین سیاره های منظومه خورشیدی

ملاقات بزرگ ترین و کوچک ترین سیاره های منظومه خورشیدی