مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 07:552021-01-09سياسي

جایگاه زن مسلمان به درستی در رسانه ملی تصویر شود/ نقش مهم شبکه های بین الملی


یک پژوهشگر و فعال حوزه زنان با عنوان اینکه در مکتب اسلام زن نیمه ای از پیکره بشریت است، شبکه های برون مرزی را ابزار بسیار مناسبی دانست که ابعاد دقیق استضعاف و بردگی مدرن زنان در نظام فرهنگی غرب برای مخاطبان روشن سازد.

- طیبه میرزا اسکندری در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره کلیدواژه هایی که زن در اسلام با آن تعریف می شود، گفت: در اسلام مهم ترین کلید واژه ای هایی که با آن زن تعریف می شود عبارتند از انسان دارای کرامت انسانی، عهده دار امر انسان سازی، مظهر جمال الهی، بزرگ ترین پشتوانه مرد در سیر الی الله و بالاترین سرمایه اجتماعی برای رشد و پیشرفت جامعه.

با این وصف تصویری که از زن در قالب دیانت اسلام ارائه شده هیچ ربطی با تصاویری که در طول تاریخ در برخی تمدن ها از زن ترسیم شده ندارد؛ تصاویری که زن را  فرو دست و گاه هم مرتبه با حیوانات تعریف کرده است.

وی در همین رابطه افزود: در مکتب اسلام زن همه توانایی ها و ظرفیت هایی را که برای رشد و کمال انسانی ضروری به نظر می رسد، دارا است.

نیمه ای از پیکره بشریت است که برای آن نیمه دیگر یعنی مرد در مسیر کمال، جفت است و ضرورتا با همراهی اوست که مرد می تواند به کمال خویش که در عالم خلقت برایش مقدر شده برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه زن مسلمان به درستی در رسانه ملی تصویر شود/ نقش مهم شبکه های بین الملی

جایگاه زن مسلمان به درستی در رسانه ملی تصویر شود/ نقش مهم شبکه های بین الملی