مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 09:252021-01-09سياسي

فاجعه مسجد گوهرشاد در راستای نفوذ فرهنگی به ایران بود


قاسم تبریزی به تشریح تاریخچه و دلالیل وقوع فاجعه مسجد گوهرشاد به بهانه کشف حجاب رضاخانی و در اصل پیاده سازی طرح نفوذ فرهنگی انگلیس توسط رضاخان پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر و مسئول کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی درکتابخانه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی فرهنگی پیرامون ابعاد اجتماعی حجاب و مساله کشف حجاب در دوران رضا خان و اینکه اساساً چه اتفاقی رخ دادکه به این قانون منجرشد؟ بیان داشت: کشف حجاب در سه مرحله قابل بررسی است، یکی قبل از مشروطه که منورالفکرانی که در جامعه داشتیم یا همان غرب زدگان درکنار تمجید از غرب یکی از مسائلی که می پرداختند مساله زنان بود (به عنوان آزادی زنان).

در این دوره مقدماتی تا مشروطه به ویژه در نشریات فراهم شد،.

با انقلاب مشروطه، جریان غرب گرا یا لژ بیداری و فراماسون ها بر انقلاب مسلط شدند و مسیر مشروطه را انحراف دادند و در این چهارده سال از پیروزی انقلاب مشروطه تا کودتای انگلیسی سوم اسفند هزارو دویست و نود و نه در نشریات باز مساله آزادی زن یا حضور زن در جامعه تبلیغ شد.

اگر چه در این جا برخی نقش گروه های تبشیری مسیحیت یا در مدارس خارجی در ایران هم بی تأثیر نمی دانند، اما غالب همین جریان غرب گرا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه مسجد گوهرشاد در راستای نفوذ فرهنگی به ایران بود

فاجعه مسجد گوهرشاد در راستای نفوذ فرهنگی به ایران بود