مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 11:452021-01-09سياسي

کارمندان دولت و شرکت های دولتی چقدر مالیات نمی دهند؟+جدول


در حالی که محاسبات کارشناسی نشان می دهد حداقل مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی (دولت و شرکت های دولتی) باید بیش از 25 هزار میلیارد تومان باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روند بررسی جزییات لایحه بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از شنبه هفته گذشته آغاز شده و اعضای این کمیسیون همانطور که وعده داده بودند، در حال اصلاح اساسی لایحه بودجه سال آینده هستند.

یکی از مهمترین پیشنهادهای کارشناسان برای اصلاح لایحه بودجه 1400، اصلاح کم برآوردی های دولت از محل اخذ پایه های مختلف مالیاتی است.

یکی از مهمترین پایه های مالیاتی کشور که شیوه اخذ آن بسیار ساده بوده و با زندگی اقشار مختلف مردم هم در ارتباط است، مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی است.

این مالیات به صورت ماهیانه از تک تک کارمندان اخذ می شود و جزییات آن با عنوان بخش مالیات در فیش حقوقی ماهانه کارمندان درج می گردد.

*دو مسئله کلیدی درباره مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی  به صورت کلی، دو مسئله درباره این موضوع وجود دارد: الف- مسئله اول که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، تعداد پله های اندک این پایه مالیاتی و همچنین سقف پایین این پله مالیاتی برای افرادی است که حقوق های بسیار بالا یا نجومی می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارمندان دولت و شرکت های دولتی چقدر مالیات نمی دهند؟+جدول

کارمندان دولت و شرکت های دولتی چقدر مالیات نمی دهند؟+جدول