مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 12:002021-01-09اقتصادي

نرخ ارز باید واقعی شود


عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید در سال های گذشته عدم شفافیت و غیرواقعی بودن نرخ ارز، یکی از اصلی ترین مشکلاتی بوده که اقتصاد ایران با آن مواجه شده است.

- عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید در سال های گذشته عدم شفافیت و غیرواقعی بودن نرخ ارز، یکی از اصلی ترین مشکلاتی بوده که اقتصاد ایران با آن مواجه شده است.

عباس آرگون در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد ایران در سال های گذشته به طور همزمان با دو معضل و محدودیت مواجه بوده که کاهش فشار در هر یک از این دو حوزه می تواند به سود اقتصاد کشور تمام شود.

نخست موضوع تحریم ها که در فضای بین الملل و تجارت برای ایران مشکل آفرین شده و دوم سیاست های غلط داخلی که اگر اصلاح می شدند قطعا بخشی از فشار موجود بر بخش های مختلف اقتصاد کاهش پیدا می کرد.

به گفته وی، حتی اگر بنا باشد تحریم های آمریکا کنار رود اما شرایط برای بهبود وضعیت اقتصاد در داخل کشور بهبود نیابد، قطعا مشکلات اقتصادی در آینده ادامه خواهند داشت.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلاتی که ارز چند نرخی برای اقتصاد ایران به وجود آورده، بیان کرد: دولت از سال 1397 اعلام کرد که با هدف، کاهش فشار بر اقشار کم درآمد و پایین نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی، ارز دولتی با نرخ 4200 تومان را عرضه خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ ارز باید واقعی شود

نرخ ارز باید واقعی شود