مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 15:252021-01-09دانش

آفت مدرک گرایی در کشور/ چه شد که مدرک گرایی ایجاد شد؟


مدرک گرایی در فرهنگ ما آفت شده است.

همه، افراد را فقط با مدرکی که دارند می سنجند و باید برای این موضوع فکری کرد.

- خبرگزاری فارس ـ تعلیم و تربیت: پایان دوره های تحصیلات عالیه، با ارائه یک پایان نامه به اتمام می رسد؛ این پایان نامه یک کار پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی است که دانشجو با راهنمایی و هدایت اساتید انجام می دهد تا ثابت کند که آموزشش را به خوبی فراگرفته است.

اما ماجرای خرید و فروش پایان نامه های ارشد و دکتری، نه تنها تمام اهداف پایان نامه نویسی را زیر سؤال برده بلکه موضوع پژوهشگری و تحقیق را به چالش کشیده است.

برای بررسی وضعیت کنونی فعالیت های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی میزگردی را با حضور ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، حسین بختیاری مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) ، روزبه جوادکلباسی مدیرکل پژوهشی دانشگاه خوارزمی و عبدالحمید نقره کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار کردیم.

فارس: به نظر شما ریشه تقلب و تخلف در پایان نامه های دانشجویان به کجا برمی گردد و چرا ما شاهد چنین اتفاقی هستیم؟ صالح عمران: قاعدتاً اگر بخواهیم درباره تخلف و تقلب پایان نامه های دانشجویی بحث کنیم باید به شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت مدرک گرایی در کشور/ چه شد که مدرک گرایی ایجاد شد؟

آفت مدرک گرایی در کشور/ چه شد که مدرک گرایی ایجاد شد؟