مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 16:202021-01-09سياسي

رییس کل موزه ملی ایران: دو برگ قرآنی چند صد ساله، گم شده اند


اخیرا توانستم رد پای این دو برگ مفقود از موزه ملی ایران را در خانه ای از کتب عتیقه، معروف به خانه کتب «کواریچ» (Bernard Quaritch) در لندن بیابم.

» - اخیرا توانستم رد پای این دو برگ مفقود از موزه ملی ایران را در خانه ای از کتب عتیقه، معروف به خانه کتب کواریچ (Bernard Quaritch) در لندن بیابم.

رییس کل موزه ملی ایران می گوید: دست کم در طول 29 سال گذشته تا امروز مدرک مکتوب در موزه ملی ایران وجود دارد که نسخه شماره 4289 (قرآن کریم) به صورت امروزی در موزه ملی ایران قرار گرفته و نگهداری می شده است و زمان مفقود بودن آن به قبل از سال 1375 برمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در پست توییتری خود که شب گذشته (جمعه 19 دی) منتشر کرده و درخواست داشت تا به دست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برسد، متنی را از دکتر مرتضی کریمی نیا منتشر کرده و نوشت: نشانی از یک سرقت در موزه ملی ایران: ضرورت بازگرداندن دو برگ مسروقه از نسخه 4289 به موزه ملی ایران هر چند در این متن به احتمال زمان سرقت این اثر هیچ اشاره ای نبود اما در این پست آمده بود: نسخه 4289 در موزه ملی ایران به خط کوفی یکی از قرآن های مهم در تاریخ کتابت در قرن سوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل موزه ملی ایران: دو برگ قرآنی چند صد ساله، گم شده اند

رییس کل موزه ملی ایران: دو برگ قرآنی چند صد ساله، گم شده اند