مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 16:252021-01-09اقتصادي

خسارت 150 میلیارد تومانی سرما به کشاورزان عنبرآبادی


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: سرمای شدید و بی سابقه به یک هزار و 500 هکتاراز مزارع این شهرستان بین 30 تا 100 درصد خسارت وارد کرد و سرما در مجموع 150 میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد خسارت زد.

- محسن طاهری امروز در در گفت وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با اشاره به بازدید صورت گرفته از مزارع خسارت دیده این شهرستان اظهار داشت: کاهش دما در چند شب گذشته خسارت زیادی به مزارع سیب زمینی، خیار، بادمجان، کدو و غیره و به گلخانه های خیارسبز بخش جبالبارز جنوبی شهرستان وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: طبق برآورده اولیه سرما به مزارع سیب زمینی شهرستان عنبرآباد بین 30 تا 100 درصد خسارت زده و همچنین به گلخانه های خیار سبز بخش جبالبارز جنوبی 70 درصد خسارت وارد شده است.

طاهری ضمن تقدیر از هواشناسی کرمان و جیرفت افزود: پایش دمای هوا توسط کارشناسان به صورت منظم به اطلاع کشاورزان رسیده می شد اما به دلیل سرمای بیش از حد کشاورزان نتوانستند جلوی خسارت را بگیرند.

طاهری بیان داشت: اکثریت کشت های انجام شده با استفاده از تسهیلات بوده و کشاورزان نمی توانند جوابگوی اقساط خود باشند باید در این خصوص دولت چاره اندیشی کند تا کشاورزان بتوانند تولید خود را در فصل های بعد ادامه بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 150 میلیارد تومانی سرما به کشاورزان عنبرآبادی

خسارت 150 میلیارد تومانی سرما به کشاورزان عنبرآبادی