مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 17:502021-01-09سياسي

توضیح رییس موزه ملی درباره مفقود شدن دو اثر تاریخی


دست کم در طول 29 سال گذشته تا امروز مدرک مکتوب در موزه ملی ایران وجود دارد که نسخه شماره 4289 (قرآن کریم) به صورت امروزی در موزه ملی ایران قرار گرفته و نگهداری می شده است و زمان مفقود بودن آن به قبل از سال 1375 برمی گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در پست توییتری خود که شب گذشته (جمعه 19 دی) منتشر کرده و درخواست داشت تا به دست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برسد، متنی را از دکتر مرتضی کریمی نیا منتشر کرده و نوشت: نشانی از یک سرقت در موزه ملی ایران: ضرورت بازگرداندن دو برگ مسروقه از نسخه 4289 به موزه ملی ایران هر چند در این متن به احتمال زمان سرقت این اثر هیچ اشاره ای نبود، اما در این پست آمده بود: نسخه 4289 در موزه ملی ایران به خط کوفی یکی از قرآن های مهم در تاریخ کتابت در قرن سوم است.

این نسخه تا همین چند وقت پیش، 158 برگ داشته و برگ شماری آن را ظاهرا شادروان مهدی بیانی در هنگام برگزاری نمایشگاه قرآنی در سال 1327 شمسی انجام داده است.

اکنون دو برگ آن مفقود است: یکی برگ 128 (حاوی آیات 4،6 سوره یونس) و دیگری برگ 137 (حاوی آیات 21 22 سوره یونس) با جست وجوی فراوان، اخیرا توانستم رد پای این دو برگ مفقود از موزه ملی ایران را در خانه ای از کتب عتیقه، معروف به خانه کتب کواریچ (Bernard Quaritch) در لندن بیابم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح رییس موزه ملی درباره مفقود شدن دو اثر تاریخی

توضیح رییس موزه ملی درباره مفقود شدن دو اثر تاریخی