مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 05:352021-01-10اجتماعي

نقش های محوطه ازبکی هیچ نسبتی با حزب نازی ندارند


یک البرزپژوه درباره قدمت محوطه باستانی ازبکی در شهرستان نظرآباد استان البرز، گفت: در این محوطه سفالینه هایی از 9 هزار سال پیش به دست آمده است که بر روی این سفالینه ها نقش صلیب شکسته هم به چشم می خورد.

- نقوش سفال های به دست آمده از جیران تپه محوطه باستانی ازبکی متعلق به هزاره ششم پیش از میلاد مسیح ایسنا/البرز یک البرزپژوه درباره قدمت محوطه باستانی ازبکی در شهرستان نظرآباد استان البرز، گفت: در این محوطه سفالینه هایی از 9 هزار سال پیش به دست آمده است که بر روی این سفالینه ها نقش صلیب شکسته هم به چشم می خورد.

دکتر حسین عسکری در گفت و گو با ایسنا، گفت: در بین نقوش سفالینه های 9 هزار ساله یان تپه و 8 هزار ساله جیران تپه محوطه باستانی ازبکی در شهرستان نظرآباد استان البرز، نقش سواستیکا (Suvastika) یا صلیب شکسته یا گردونه خورشید هم دیده می شود.

عسکری افزود: به علت سوء استفاده حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان تحت رهبری آدولف هیتلر، متاسفانه از سال 1919 میلادی این نقش فرهنگی، کم و بیش در اذهان عموم کارکرد منفی پیدا کرده است.

این در حالی است که سواستیکا واژه ای سانسکریت به معنای هستی نیک است و به عنوان نماد شانس و اقبال نیک ، در فرهنگ هند و اروپایی هزاران سال قدمت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش های محوطه ازبکی هیچ نسبتی با حزب نازی ندارند

نقش های محوطه ازبکی هیچ نسبتی با حزب نازی ندارند