مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 05:352021-01-10اجتماعي

خلاء قانونی برای حفظ خاک در کشور


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان یزد از نبود قانون مشخصی در کشور برای حفظ و نگهداری از خاک خبر داد و افزود: البته اگر قانونی هم در این باره باشد، - ایسنا/یزد مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان یزد از نبود قانون مشخصی در کشور برای حفظ و نگهداری از خاک خبر داد و افزود: البته اگر قانونی هم در این باره باشد، فاقد ضمانت اجرایی لازم است.

عباس بشارتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که بستر حیات و چرخه ی زندگی وابسته به خاک است، تاکید کرد: در صورت تخریب و آسیب خاک، صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع کشاورزی وارد خواهد شد.

وی در همین رابطه با نحوه آلودگی خاک اشاره و با بیان این که این آلودگی می تواند از طریق زباله های صنعتی و کشاورزی و ورود مواد شیمیایی، نفتی و بیولوژیکی در خاک ایجاد و از طریق بارندگی به ریشه گیاهان و به دنبال آن به میوه مصرفی انسان ها رسوخ کند لذا در صورت تداوم و افزایش بی توجهی به حفظ خاک می تواند زندگی انسان ها را با خطراتی جدی مواجه کند.

بشارتی افزود: متاسفانه ایران از لحاظ میزان فرسایش خاک از رتبه بالایی در جهان برخوردار است و استان های حاشیه کویر نظیر استان یزد نیز به شدت متاثر از فرسایش بادی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاء قانونی برای حفظ خاک در کشور

خلاء قانونی برای حفظ خاک در کشور