مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 06:552021-01-10سياسي

ترسیم وضعیت جمعیتی شهر تهران/شرایط زندگی مهاجران افغان


عضو شورای شهر با اشاره به پراکندگی افغان ها در بسیاری مناطق شهر تهران، گفت: این مهاجران در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به اینکه خوشبختانه سند سلامت شهر تهران به سفارش کمیته سلامت و با همکاری قابل تحسین مرکز مطالعات شهرداری در دست تدوین است، گفت که یکی از اهدافش ترسیم وضعیت جمعیتی و مشخصات دمو گرافیک ساکنین شهر تهران و استخراج شاخص ها و نیازهای سلامتی شهروندان است.

به عنوان عضوی از کمیسیون سلامت و نماینده شورا در ستاد جمعیت شهرداری تهران انشااله سلسله سخنانی را درباره وضعیت جمعیت شهر تهران برای بهره برداری سیاست گذاران شهری و کشور به اشتراک خواهم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه سرمایه انسانی از اصلی ترین عوامل رشد و توسعه شهرها است و عدم توازن یا کاهش این سرمایه، فرایند رشد و توسعه را به تاخیر می اندازد.

ابراز داشت: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که با کاهش نرخ باروری، کاهش رشد جمعیت و افزایش پیوسته فرار مغزها روبرو بوده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل، در بین 72 کشور در حال توسعه در جهان، ایران رتبه سوم فرار مغزها را با توجه به جمعیت خود دارا است و البته تعداد زیادی از پناهدگان خارجی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم وضعیت جمعیتی شهر تهران/شرایط زندگی مهاجران افغان

ترسیم وضعیت جمعیتی شهر تهران/شرایط زندگی مهاجران افغان