مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 07:352021-01-10سياسي

تذکر فراهانی به شهردار تهران برای تسهیل در مرمت مدرسه دارالفنون


رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهرداری تهران نسبت به مرمت و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید فراهانی در دویست و شصت و سومین جلسه شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: امروز مهم ترین نمادهای به جا مانده از تلاش های میرزا تقی خان امیر کبیر مانند مدرسه دارالفنون و دفتر کارش نیازمند توجه است.

از یادگارهای موجود از امیر کبیر در تهران مدرسه دارالفنون و دفتر کار وی بوده که متاسفانه به جای اینکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی باشد، اولی در اختیار آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر یا محل استقرار پلیس در بازار استفاده می کند.

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: سال گذشته در این خصوص هم تذکر دادم و گفتم شهرداری تهران مسئولیت دارد تا در راستای مرمت و بازسازی این مدرسه تاریخی که عملا آغاز نظام آموزشی مدرن در کشور است کمک کند تا تاریخ و هویت نظام آموزشی در تهران زنده شود و می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی هم بسیار جذاب باشد.

فراهانی افزود: تلاش برای احیای مناسب این مدرسه کمترین کار ما برای زنده نگه داشتن نام امیر کبیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر فراهانی به شهردار تهران برای تسهیل در مرمت مدرسه دارالفنون

تذکر فراهانی به شهردار تهران برای تسهیل در مرمت مدرسه دارالفنون