مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 08:252021-01-10سياسي

نظریه مشورتی قوه قضاییه در رابطه با پرداخت دیه در تصادفات اطفال


اخیراً قضات در استعلامی سوالی پیرامون آسیب در تصادفات که راننده آن اطفال یا نوجوانان هستند مطرح کردند که اداره کل حقوقی قوه قضاییه به آن پاسخ داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر اخیراً قضات در استعلامی سوالی پیرامون آسیب در تصادفات که راننده آن اطفال یا نوجوانان هستند مطرح کردند که به شرح زیر است: در مواردی اطفال با وسیله نقلیه موتورسیلکت یا دوچرخه پایی موجب ایراد صدمه بدنی غیر عمدی منتهی به ایراد جرح یا فوت نسبت به غیر شده حسب نظریه افسر کارشناس تصادفات مقصر حادثه شناخته می شوند از سوی دیگر فاقد گواهی نامه و بیمه نامه می باشند.

آیا به استناد مواد 21 و 34 قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از رانندگی با وسایل نقلیه مصوب 1395 و ماده 714 قانون تعزیرات مصوب 1375 صندوق تأمین خسارت های بدنی ملزم به پرداخت دیه می باشد یا خیر؟ نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه: اولاً، به موجب بند ث ماده 1 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395، منظور از وسیله نقلیه، وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی شهری و بین شهری و واگن متصل یا غیر متصل به آن و یدک و کفی (تریلر) متصل به آن ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه مشورتی قوه قضاییه در رابطه با پرداخت دیه در تصادفات اطفال

نظریه مشورتی قوه قضاییه در رابطه با پرداخت دیه در تصادفات اطفال