مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 09:102021-01-10پزشكي

اولین ربات ایرانی «فیزیوتراپی شانه» طراحی و ساخته شد


اولین «ربات موبیلیزاسیون فیزیوتراپی اختلال داخل مفصلی شانه»، توسط فیزیوتراپیست و متخصص رباتیک پزشکی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی و ساخته شد.

- اولین ربات موبیلیزاسیون فیزیوتراپی اختلال داخل مفصلی شانه ، توسط فیزیوتراپیست و متخصص رباتیک پزشکی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی و ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ربات موبیلیزاسیون مفصل گلنوهومرال (شانه) ، برای اولین بار در قالب پایان نامه دکتری محمدحسن آذرسا فیزیوتراپیست و دکتری تخصصی رباتیک پزشکی طراحی و ساخته شد.

این ربات که دارای گواهینامه ثبت اختراع در ایران و آمریکا است از جمله تجهیزات فیزیوتراپی محسوب می شود که اختلال داخل مفصلی شانه (هایپوموبیلیتی) را با تکنیک های موبیلیزاسیون مفصلی، احیاء و درمان می کند.

دکتر محمدحسن آذرسا از فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی و دکتری تخصصی رباتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بورسیه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.

وی درباره این اختراع گفت: این ربات، تکنیک های موبیلیزاسیون مفصلی را که فیزیوتراپیست باید با انگشتان دست خود برمفصل شانه اجرا کند و با انجام حداقل 20 دقیقه کار بر مفصل، خستگی برای فیزیوتراپیست و عدم دقت کافی را در پی دارد، می تواند با حسگر نیرو و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ربات ایرانی «فیزیوتراپی شانه» طراحی و ساخته شد

اولین ربات ایرانی «فیزیوتراپی شانه» طراحی و ساخته شد