مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 10:352021-01-10سياسي

آخرین جزییات خرید واکسن از «کواکس»/ تشخیص کرونای انگلیسی با کیت های ایرانی


رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه کیت های داخلی قابلیت تشخیص کرونای انگلیسی را دارند اظهار داشت: کیت های موجود در کشور می تواند کرونای موجود در کشور را تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مصطفی قانعی در گفتگو با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران درباره اظهارات دکتر کرمانپور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر اینکه کیت تشخیصی کرونا ی امنگلیسی فقط در تهران وجود دارد، اظهار داشت: در مجموع دو نوع کیت تشخیصی پی سی آر و سریع برای تایید یا عدم تایید ابتلا به کرونا وجود دارد.

وی در توضیح کیت تشخیصی پی سی آر گفت: این کیت سه بخش هسته مرکزی، پوسته و زبانه ها یا اندامک های S، N و E ویروس را تحت آزمایش قرار می دهد.

در کرونای انگلیسی جهش بر روی زبانه  Sصورت گرفته است بنابراین شانس اینکه کیت های تشخیصی نتوانند عملکرد مناسبی داشت باشند کم است و می توانن با دو روش دیگر آن را تشخیص دهند اگر ما کمی حساسیت کیت ها را افزایش دهیم قابل استفاده است ولی این حرف به معنای آن نیست که کیت های موجود در شهرستان ها قابلیت شناسایی کرونا را ندارند بلکه کیت های موجود در کشور می تواند کرونای موجود در کشور را تشخیص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین جزییات خرید واکسن از «کواکس»/ تشخیص کرونای انگلیسی با کیت های ایرانی

آخرین جزییات خرید واکسن از «کواکس»/ تشخیص کرونای انگلیسی با کیت های ایرانی